دکتر احمدی‌نژاد فقدان عقل را به منزله فقدان حیات انسانی توصیف کرد و با بیان اینکه انسان و جامعه‌ای که از عقل بهره ای نداشته باشد، زنده و پویا نخواهد بود، گفت: حیات طیبه و حقیقی و سعادت واقعی متعلق به جامعه‌ای است که عاقل بوده و از عقل خود در تمامی زمینه ها استفاده کند.

یزدفردا :رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم کار عالمانه و تلاش خستگی ناپذیر در مسیر ساختن کشور، اظهار داشت: ساختن و آبادانی ایران نیازمند علم، همدلی، تلاش و اراده‌های بلند و مستحکم است.

به گزارش یزدفردا به نقل از  دولت دکتر محمود احمدی‌نژاد در اجتماع باشکوه و صمیمی مردم شهرستان سبزوار آنان را دارای ویژگی های ممتاز و برجسته دانست و گفت: مردم این دیار در طول تاریخ همواره حق‌طلب و عدالت‌جو بودند به گونه ای که اگر موضوعی را بر اساس حق دانسته اند با همه وجود پای تحقق آن ایستادگی کردند.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه خاطره مجاهدت‌های مردم این دیار در راه استقرار حکومت علوی، برگ‌های زرین تاریخ پرافتخار ملت ایران است، افزود: مردمان این دیار با هوشمندی حقیقت اسلام را از کوثر و سرچشمه پاک آن مستقیماً دریافت کردند، به گونه ای که 1400 سال است پرچم عشق به اهل بیت(ع) در این دیار برافراشته بوده و در حال درخشش است.

دکتر احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: مردمان سبزوار در دامان خود عالمان، شجاعان، مجاهدان و سرداران بزرگی را تربیت و در راه صیانت از فرهنگ، ‌عزت، استقلال و عظمت ملت ایران تقدیم کردند.

رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به برخی از آموزه‌های مکتب پیامبر عزیز اسلام(ص) گفت: انسان زیباترین مخلوق هستی است که خدای متعال در وجود او استعدادهای رسیدن به تعالی و کمال را قرار داده تا با بهره گیری از آنان تجلی اسماء الهی در زمین شود.

رییس‌جمهور بالاترین هدیه خداوند به انسان را عقل دانست و گفت: عقل چراغ راهنمای انسان و محور تکامل و پایه و عامل همه کرامات، بزرگی‌ها و زیبایی‌های انسانی به شمار می‌رود؛ در حقیقت انسان به اندازه‌ای تکامل پیدا می‌کند که عقل او تکامل پیدا کرده باشد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه آن زندگی که خدای متعال برای انسان پسندیده است، حیات همراه با عقلانیت، علم، حکمت، تدبیر و مدیریت، عشق و عاطفه، دریافت حقایق هستی، مسلط شدن بر آسمان‌ها و زمین است، گفت: آن زندگی شایسته انسان است که در آن روشنایی، علم و معرفت در جهت کمال و حکمت و تدبیر وجود داشته باشد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه حیات طیبه و شایسته انسانی تنها در سایه عقل و تدبیر به دست می‌آید، اظهار داشت: عقل زمانی در مسیر هدایت قرار می‌گیرد که همراه با تامل و تفکر بوده و از خودخواهی، هوای نفس، قدرت‌طلبی و وسوسه‌های شیطانی آلوده و غبارآلود نشده باشد.

دکتر احمدی‌نژاد فقدان عقل را به منزله فقدان حیات انسانی توصیف کرد و با بیان اینکه انسان و جامعه‌ای که از عقل بهره ای نداشته باشد، زنده و پویا نخواهد بود، گفت: حیات طیبه و حقیقی و سعادت واقعی متعلق به جامعه‌ای است که عاقل بوده و از عقل خود در تمامی زمینه ها استفاده کند.

رییس‌جمهور با اشاره به ویژگی‌های جامعه موعود مهدوی(عج)، تصریح کرد: در جامعه موعود انبیا الهی، عقل‌ها کامل بوده و سعادت حقیقی انسان‌ها تأمین می‌شود.

دکتر احمدی‌نژاد وجود برخی انسان های غیرعاقل و جاهل را منشا همه مشکلات و بدبختی های بشریت برشمرد و اظهار داشت: مشکلاتی که در هر نقطه‌ای از جهان برای جامعه بشری ایجاد شده از جانب انسان‌های جاهلی است که مدعی عقلانیت و تعقل هستند، اما همه رفتارها و جنایات آنها از روی جهالت و بی‌عقلی است.

وی افزود: مستکبران و بدخواهان ملت ها اگر عقل داشتند، می‌دانستند که دیر یا زود ملت‌های منطقه بیدار شده و آنان و صهیونیست‌ها را از منطقه و خاک مقدس فلسطین ریشه کن خواهند کرد.

رییس‌جمهور ادامه داد: متاسفانه امروز حاکمیت بی‌عقلی و جهالت در جهان موجب ایجاد تبعیض، بی‌عدالتی، کینه ، تجاوز ، اشغالگری ، کشتار و جنایت شده است.

وی با بیان اینکه ملت ایران پیرو اهل بیت(ع) و ملتی عاقل هستند که همواره پای حق ایستاده‌اند و با ظلم، بی‌عدالتی و تبعیض مبارزه کرده‌اند، اظهار داشت: امروز ملت ایران در راه ساختن کشور برپایه عدالت و معارف اهل بیت(ع) در حال تلاش هستند تا ایران عزیز را به عنوان جامعه ای نمونه ساخته و به جهان معرفی کنند.

دکتر احمدی‌نژاد پایه ساختن و آبادانی کشور را در گسترش تولید دانست و با بیان اینکه دولت مصمم است تا تمام توان خود را در این راستا به میدان بیاورد، تصریح کرد: اصل تولید در بخش صنعت، معدن و کشاورزی متمرکز است و در این زمینه دولت تصمیمات بسیار گسترده ای برای حمایت بیشتر از تولید محصولات کشاورزی اتخاذ کرده و در یک مصوبه انقلابی با تشکیل کارگروه توسعه کشاورزی تمامی اختیارات در این خصوص را به ستاد استان‌ها تفویض کرده است.

رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به موضوع کم‌آبی در ایران، برلزوم استفاده صحیح از منابع آبی موجود تاکید کرد و گفت: با اصلاح شیوه های آبیاری مصرف آب در بخش کشاورزی، بیش از یک چهارم کاهش پیدا خواهد کرد.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه دولت در راستای تکمیل و تجهیز سیستم های آبیاری تحت فشار و استفاده آن در زمین های کشاورزی آماده هرگونه کمک و اعطای یارانه به کشاورزان است، گفت: دولت بودجه بسیار مناسبی در سال جاری برای استفاده بهینه از منابع آب و تغییر شیوه‌های آبیاری قرار داده و مصمم است 85 درصد هزینه‌های تغییر شیوه‌های آبیاری را به صورت یارانه به کشاورزان اعطا کند.

رییس جمهور با اشاره به مصوبات سفرهای گذشته دولت به شهرستان سبزوار گفت: برخی از این مصوبات اجرا شده، برخی در دست اجراست و برای برخی مصوبات هنوز اقدامی صورت نگرفته است که در جلسه استانی هیات دولت ابتدا مصوباتی که برای آنها اقدامی نشده را مورد بررسی قرار داده تا به فضل الهی تمام وعده‌ها و تصمیمات دولت در عمر همین دولت عملیاتی شود.

رییس‌جمهور احداث دانشکده دندانپزشکی، تکمیل خطوط ارتباطی، احداث فرودگاه بین‌المللی، احداث مجتمع پتروشیمی را از جمله برنامه‌های دولت برای پیشرفت و آبادانی شهرستان سبزوار عنوان کرد.

دکتر احمدی‌نژاد از استاندار خراسان رضوی تعهد گرفت که در خصوص اجرای درخواست جوانان برای دریافت زمین کشاورزی و تسهیلات دامداری مساعدت کند.
 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا